O marce

Folkisz to słowiańska historia opowiedziana kwiatami. Współczesna interpretacja tradycji, która pozwala rozkwitnąć folklorowi na nowo. Mówi ona językiem współczesnego designu o tym, co już zapomniane.

Ania Rulecka, twórczyni marki Folkisz

Do słowiańskości szłam długą drogą. Przed ukończeniem mojego dyplomu na Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii zajmowałam się fotografią i teatrem tańca, by później znaleźć swój artystyczny wyraz w sztuce bibułkarstwa.

Moją misją jest pokazanie mocy drzemiącej w folklorze. To na tych filarach buduję siłę marki Folkisz. Moje dekoracje są odpowiedzią na potrzeby świadomego odbiorcy, który poprzez współczesny design poszukuje połączenia ze swoją sferą duchową, światem symboli i rytuałów. Bukiety, wianki czy inne unikatowe kwiatowe instalacje powstają z myślą o kultywowaniu piękna, codzienności oraz ważnych życiowych momentów.

Do tych chwil i do tych obrzędów nawiązuję tworząc kwiaty Folkisz zarówno w zaciszu swojej pracowni, jak i podczas warsztatów bibułkarskich. Magiczna atmosfera, która towarzyszy takim spotkaniom, pozwala odkryć siłę drzemiącą w kobiecych kręgach. Emocje, wzruszenie i co najważniejsze – bliskość, to także powrót do tradycyjnej koncepcji budowania wspólnoty. Tworzenie kwiatów z włoskiej krepiny to okazja do stworzenia przepięknej dekoracji, ale przede wszystkim do spotkania i wspólnej rozmowy.

Wraz z moją marką Folkisz zwracam się ku obrzędowości, która pozwala na świadome kultywowanie tradycji i poznanie mądrości przodków.